Úvod
Periodické publikace
Acta Musei Nationalis Pragae – Historia
2020/74/3-4
Koncerty Louise Armstronga v Praze v roce 1965 jako odrazový můstek švýcarského producenta Wernera Schmida
Koncerty Louise Armstronga v Praze v roce 1965 jako odrazový můstek švýcarského producenta Wernera Schmida
Jiří Andrs
Stránky | 23–32 |
---|---|
DOI | 10.37520/amnph.2020.012 |
Klíčová slova | post-stalinism, jazz, Louis Armstrong, musical production, mainstream, history of everyday life |
Typ článku | Recenzovaný článek |
Citace | ANDRS, Jiří. Koncerty Louise Armstronga v Praze v roce 1965 jako odrazový můstek švýcarského producenta Wernera Schmida. Acta Musei Nationalis Pragae – Historia. Praha: Národní muzeum, 2020, 74(3-4), 23–32. DOI: https://doi.org/10.37520/amnph.2020.012. ISSN 2570-6845 (print), 2570-6853 (online). Dostupné také z: https://publikace.nm.cz/periodicke-publikace/acta-musei-nationalis-pragae-historia/74-3-4/koncerty-louise-armstronga-v-praze-v-roce-1965-jako-odrazovy-mustek-svycarskeho-producenta-wernera-schmida |
The building of cultural dynamics of Czechoslovak post-stalinist era of the 1960s was interconnected to profitable production activities and restoring of ties to the West. Louis Armstrong’s series of performances in March 1965 became a milestone of this trend. Two key figures of the second half of the 1960s appeared in the background – Swiss producer Werner Schmid and manager František Spurný on Czechoslovak side. Thanks to the not-yet-published archival materials of Czechoslovak secret police (StB) we can learn new facts about the background of 1960s cultural exchange between the West and Czechoslovakia.
Rozumím