Koncerty Louise Armstronga v Praze v roce 1965 jako odrazový můstek švýcarského producenta Wernera Schmida

Stránky 23–32
DOI 10.37520/amnph.2020.012
Klíčová slova post-stalinism, jazz, Louis Armstrong, musical production, mainstream, history of everyday life
Typ článku Recenzovaný článek
Citace ANDRS, Jiří. Koncerty Louise Armstronga v Praze v roce 1965 jako odrazový můstek švýcarského producenta Wernera Schmida. Acta Musei Nationalis Pragae – Historia. Praha: Národní muzeum, 2020, 74(3-4), 23–32. DOI: https://doi.org/10.37520/amnph.2020.012. ISSN 2570-6845 (print), 2570-6853 (online). Dostupné také z: https://publikace.nm.cz/periodicke-publikace/acta-musei-nationalis-pragae-historia/74-3-4/koncerty-louise-armstronga-v-praze-v-roce-1965-jako-odrazovy-mustek-svycarskeho-producenta-wernera-schmida
Acta Musei Nationalis Pragae – Historia | 2020/74/3-4

The building of cultural dynamics of Czechoslovak post-stalinist era of the 1960s was interconnected to profitable production activities and restoring of ties to the West. Louis Armstrong’s series of performances in March 1965 became a milestone of this trend. Two key figures of the second half of the 1960s appeared in the background – Swiss producer Werner Schmid and manager František Spurný on Czechoslovak side. Thanks to the not-yet-published archival materials of Czechoslovak secret police (StB) we can learn new facts about the background of 1960s cultural exchange between the West and Czechoslovakia.

Kompletní článek

Sdílení na sociálních sítích




Rozumím